Francuski automobilski gigant PSA planira da ove godine u SAD-u ponudi uslugu deljenja automobila u sklopu dugoročne strategije povratka na američko tržište nakon gotovo 30 godina izbivanja.

 

Francuska kompanija je u oktobru prošle godine u Sijetlu lansirala aplikaciju za pametne telefone Free2Move koja za korisnike prikuplja raspoložive programe deljenja automobila. Za razliku od tradicionalnih firmi za iznajmljivanje automobila, aplikacije omogućavaju korisnicima najam vozila na kraći vremenski period.

 

Sledeći korak je uvođenje vlastitog programa deljenja automobila kojim bi se klijentima iznajmljivali Peugeotovi automobili, tumači čelnik PSA-ovog severnoameričkog odeljenja Larry Dominique.

 

„Prikupljanje programa je prvi korak i nadamo se da ćemo 2018. godine lansirati jednu ili dve dodatne usluge fizičke mobilnosti“, izjavio je Dominique za agenciju AFP uoči sajma automobila koji će sledeće nedelje biti održan u Detroitu. „Još pregovaramo s gradovima“, dodaje Dominique.

Inicijative su sastavni deo strategije koju je u aprilu 2016. godine najavio izvršni direktor PSA Carlos Tavares. Ta francuska kompanija osim Peugeotovih prodaje i Citroenove i Opelove automobile.

Peugeot se 1991. godine povukao s američkog tržišta nakon višegodišnjeg pada prodaje u žestokoj konkurenciji američkih i japanskih proizvođača.

Tavares opisuje postupno pojačavanje prisutnosti u SAD-u kao proces koji bi mogao da potraje 10 godina. U prvoj fazi bi nudili aplikacije i usluge deljenja automobila a prodaja vozila bi došla naknadno. Kompanija želi da bolje upozna navike potrošača pre nego što donesu odluku o većim ulaganjima.

„Moramo početi da razmišljamo o našem pristupu američkom tržištu na nov način“, kaže Dominique. „Pokušavamo naučiti što više možemo.“

„Nema žurbe, ne postoji rok u kojem moramo da počnemo da prodajemo automoble u Severnoj Americi“, ističe on.

„Deli nas u najmanju ruku nekoliko godina od vozila koje bismo mogli da prodajemo u SAD-u“, smatra 56-godišnji Dominique, veteran automobilske industrije koji je svojevremeno radio u General Motorsu, Chrysleru i Nissanu.

PSA-ovo istraživanje brendova signalizira da američki potrošači imaju pozitivan stav prema francuskim proizvodima poput vina, luksuznih artikala i robe s konotacijom „francuskog stila življenja“. Ali, nemaju fiksno mišljenje o kvalitetu francuskih automobila.

„Znači ono nije ni pozitivno ni negativno, već neutralno“, pojašnjava čelnik francuske firme.

Izvor: Seebiz.eu

Foto: arhiva Auto.blog.rs